گیربکس

خرید انواع گیربکس حلزونی ایرانی و چینی

نحوه کار گیربکس‌های حلزونی چگونه است؟

خرید انواع گیربکس حلزونی ایرانی و چینی،  می‌توان به جرات گفت امروزه گیربکس‌ها کاربردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف صنعتی، غذایی، دارویی، ساختمانی، حمل و نقل و غیره دارند. گیربکس‌ها در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بدون آنها خیلی از کارها مختل خواهد شد. گیربکس‌ها ظاهر بسیار ساده و بدون پیچیدگی دارند اما کاربرد آنها چیزی بیشتر از ظاهر آن‌ها است. در رابطه با گیربکس ها باید گفت که گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.  اما در این مطلب قصد داریم درباره گیربکس‌های حلزونی صحبت کنیم.

برندهای تولید کننده گیربکس‌های حلزونی

برندهای تولید کننده گیربکس‌های حلزونی

برندهای تولید کننده گیربکس‌های حلزونی

خیلی از افراد به فکر خرید گیربکس حلزونی هستند اما نمی‌دانند از کدام برند گیربکس تهیه کنند تولید کنندگان زیادی از کشورهای مختلف اروپایی مانند ایتالیا و آلمان و ترکیه دست به تولید گیربکس‌های گوناگون زده‌اند و درجه کیفیت آنها بسیار عالی است ولی صحبت ما با اشخاصی است که می‌خواهند گیربکس‌هایی با قیمت‌های مناسب تهیه کنند. اینجا ما می‌توانیم گیربکس‌های ساخت ایران یا ساخت چین را به خریداران معرفی کنیم. این گیربکس‌ها نسبت به موارد مشابه خارجی قیمت مناسب‌تری دارند. البته که کیفیت و کارایی آنها به پای گیربکس‌های ساخت کشورهای اروپایی نمی‌رسد اما خیلی از افراد از همین برندها خریداری می‌کنند و از خرید خود راضی هستند.

وظیفه گیربکس‌های حلزونی

در کل وظیفه گیربکس‌ها انتقال نیرو توسط چرخ دنده می‌باشد. یک گیربکس از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که این اجزا عبارتند از: ماردون، چرخ دنده، هاب کروی، شافت یا محور، بلبرینگ، کاسه نمد، بدنه یا پوسته گیربکس

وظیفه گیربکس‌های حلزونی

وظیفه گیربکس‌های حلزونی

گیربکس‌های حلزونی از چه جنسی ساخته شده‌اند ؟

جنس پوسته گیربکس‌ها اغلب از چدن و آلومینیوم می‌باشد تا  در برابر لرزش‌ها و تکان‌های دستگاه مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد در اینجا این نکته قابل توجه است که پوسته‌های چدنی مقاومت بالاتری ننسبتبه پوسته‌های آلومینیومی دارند و لرزش در آنها کمتر است و مزیت پوسته‌های آلومینیومی نسبت به پوسته‌های چدنی این است که تبادل گرمایی در آن بالا است و باعث می‌شود دستگاه زودتر خنک شود. وهمچنین چرخ دنده‌های گیربکس را اکثرا از جنس برنز یا آلومینیوم می‌سازند.

گیربکس‌های حلزونی در چه صنایعی مورد کاربرد هستند؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم گیربکس‌ها در صنایع مختلف و بی‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرند تعدادی از کارکردهای گیربکس‌های حلزونی را در اینجا نام خواهیم برد.

گیربکس‌ها در صنایع کاشی کاری و سرامیک میکسرهای بتنی، کمپرسورها، بالابرها، کاموایرهای کوچک، آسیاب‌های کوچک، سیستم‌های انتقال مواد، هواکش‌ها، پمپ‌های سیلندری، خردکن‌ها، ماشین‌های بسته‌بندی، ماشین‌های غربالگری، کوره‌های صنعتی، شیشه پرکنی، صنایع غذایی، دستگاه‌های نانوایی، دستگاه‌ جا به جایی، دیزل ژنراتورها، نوار نقاله‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند

نحوه کار گیربکس‌های حلزونی چگونه است؟

نحوه کار گیربکس‌ها به گونه‌ای است که ماردون با حرکت پیوسته خود سبب ایجاد حرکت در چرخ دنده‌ها می‌شود. سپس قدرت از ماردون به چرخ دنده انتقال می‌یابد. توجه داشته باشید که سرعت انتقال به نوع ماردون و همچنین تعداد دنده‌های چرخ دنده وابسته است.

مزایا و معایب گیربکس‌های حلزونی:

گیربکس‌های حلزونی مزایای فراوانی دارد مثل قابلیت خود قفل شوندگی و مقاوم بودن و طول عمر بالا و قیمت مناسب و تنوع در طراحی و تنوع در سایز و عدم ایجاد آلودگی صوتی و انعطاف پذیری در هنگام نصب و منعطف بودن در مصرف و نصب و نگهداری راحت و قابل استفاده بودن در فضاهای کوچک. اما همچون هر وسیله دیگری که هم دارای مزیت هستند هم عیب‌هایی دارند گیربکس‌های حلزونی هم دارای معایبی هستند. معایب  گیربکس‌های حلزونی عبارتند: از قابل استفاده نبودن برای مصارف سنگین (راندمان گیربکس‌های حلزونی نهایتا تا ۶۵ درصد را پوشش خواهد داد) و محدودیت در کوپل با موتور و افزایش دما در حین کار و غیره.

برندهای معروف تولید کننده گیربکس‌های حلزونی در ایران:

اگر قصد خرید گیربکس‌های حلزونی ایرانی را دارید سه برند ایرانی معروف که در صنعت ساخت گیربکس شناخته شده هستند عبارتند از شرکت سهند، شرکت رهنما و شرکت شاکرین و در کنار این‌ها شرکت‌های بسیار دیگری هستند که در ایران دست به تولید گیربکس زده‌اند.

انواع گیربکس‌های حلزونی:

همانطور که پیش‌تر گفتیم گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند که ما می‌توانیم بر اساس شفت ورودی و خروجی آنها را تقسیم بندی کنیم.

گیربکس MVF

این نوع گیربکس از نوع هالو شفت فلنچ دار است. فلنچ در این نوع باعث می‌شود گیربکس راحت‌تر به الکترو موتور متصل شود. کاربرد این نوع گیربکس بیشتر در تنورهای نانوایی و ماشین آلات کشاورزی و باربرها می‌باشد.

گیربکس VF یا گیربکس دستی یا کوچک

این گیربکس دارای ورودی شافت‌دار است این نوع  گیربکس به طور غیر مستقیم از طریق کلاچ و کوپلینگ و تسمه پولی به الکترو موتور متصل می‌شود. این نوع الکترو موتور بازدهی بسیار پایینی دارد اما یکی از مزیت‌های مفید آن تولید صدای کم می‌باشد.

گیربکس FC

فلنچ این نوع گیربکس در در آن تعبیه شده است. این دستگاه به طور مستقیم و بی‌واسطه به دستگاه مصرف کننده متصل می‌شود ولی ارتباط آن با الکترو موتور با واسطه صورت می‌گیرد. این گیربکس بیشتر در میکسرهای بزرگ صنعتی کاربرد دارد.

خرید انواع گیربکس حلزونی ایرانی و چینی

خرید انواع گیربکس حلزونی ایرانی و چینی

سایر گیربکس‌ها ترکیبی از سه مدل نام برده یعنی MVF  و VF  و FC  است.

گیربکسVF-CF

ورودی این مدل شافت‌دار و خروجی آن فلنج‌دار است و قابلیت‌های cf و vf را یک جا با همدیگر دارد و معمولاً بدنه آن را از چدن می‌سازند.

گیربکس MVF و CF

این مدل در ورودی و خروجی دارای هالو شفت است. از آن در صنایع نیروگاهی و کشاورزی و دریایی استفاده می‌شود.

 نکات قابل توجه در خرید گیربکس‌های حلزونی:

هنگام خرید گیربکس‌های حلزونی به این مورد توجه کنید که می‌خواهید از این گیربکس در چه نوع ماشینی استفاده کنید.

توان و دور ورودی به گیربکس از سمت  الکترو موتور چه مقدار است.

دما و شرایط محیطی که گیربکس قرار است در آن کار کند چه مقدار است.

مقدار بارهای وارده گیربکس چه مقدار است.

بعد از خرید گیربکس به این نکات ذکر شده توجه کنید.

از نصب صحیح پیچ فلنج و کوپلینگ مطمئن شوید.

در ساعات اولیه کار با گیربکس بیش از توان آن از گیربکس کار نکشید.

به این نکته توجه کنید که روغن مصرفی در موتور گیربکس باید با توجه به محیط و آب‌ و هوای آن منطقه تعیین شود. مثلاً در محیط‌های معتدل از واسکازین ۱۵۰ و در محیط‌های گرم و مرطوب از واسکازین ۲۲۰ استفاده می‌کنیم.

روغن دستگاه بعد از ۶ هزار تا ۸ هزار ساعت کار باید تعویض گردد.

خرید انواع گیربکس حلزونی ایرانی و چینی:

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد وقت مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مربوطه برای خرید گیربکس را نداشته باشید و بخواهید از سایت و به صورت اینترنتی گیربکس تهیه کنید. هنگام خرید به این نکته توجه کنید که هر سایتی نمی‌تواند معتبر و مورد اعتماد باشد. لطفاً از سایت‌هایی خرید کنید که به آن اعتماد دارید و مطمئن هستید که گیربکس‌های خوب و با کیفیت و با قیمت مناسب به شما فروخته می‌شود. ما در این مقاله شما را با انواع گیربکس‌های حلزونی آشنا کردیم و حال نیز می‌خواهیم شما را با یک سایت معتبر آشنا کنیم تا بتوانید خریدی راحت و مطمئن داشته باشید.

تجهیز صنعت پارسه یکی از سایت‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت انواع گیربکس و انواع پمپ‌های ضد آب و شناور و غیره  را در آن تهیه کنید. هدف این سایت جلب رضایت مشتریان و ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت‌های مناسب می‌باشد پس حتماً به سایت تجهیز صنعت پارسه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *