پمپ, کارواش صنعتی

پمپ کارواش صنعتی

یکی از بحران های اصلی که محیط زیست با آن رو به است بحران کمبود آب است. یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن از هدر رفتن آب جلوگیری کرد، پمپ کارواش صنعتی است. این پمپ ها میزان مصرف آب را به یک سوم می رساند.

روش کار پمپ کارواش صنعتی

کارواش ها برای اینکه بتوانند علاوه بر اینکه مصرف آب کمتری داشته باشند، عملکرد بهتری نیز داشته باشند و به خوبی سطوح مختلف و سطح خارجی ماشین را تمیز کنند، نیاز به دستگاهی داشتند که علاوه بر مصرف کمتر آب، فشار آب را چند برابر کند تا لکه ها و ذرات چسبیده به سطوح، جدا شده و به خوبی تمیز شوند. به این منظور پمپ کارواش صنعتی تولید شد. نحوه عملکرد پمپ کارواش صنعتی به این شکل است که نیاز به منبع و یا مخزنی برای ورود آب به دستگاه دارد که معمولاً به صورت یک شلنگ نازل به دستگاه وصل می شود. برای اینکه شن و دیگر جامدات وارد دستگاه نشود و عملکرد دستگاه را مختل یا به دستگاه آسیب نزند، یک فیلتر در ابتدای ورودی آب به دستگاه تعبیه شده تا از عبور این گونه ذرات مزاحم جلوگیری کند. پس از آن آب وارد پمپ شده و در آن جا فشار آب چندین برابر می شود، به این صورت مقدار آب کم اما با فشار بسیار زیاد از دستگاه خارج می شود. با این روش علاوه بر اینکه شست وشوی سطوح بسیار ساده تر است، آب مصرفی نیز بسیار حجم کمتری نسبت به روش های سنتی دارد. بازده استفاده از پمپ کارواش صنعتی سه برابر روش سنتی است. انرژی مورد نیاز برای دستگاه نیز از طریق برق و یا سوخت های فسیلی تأمین می شود که در مدل های مختلف متفاوت است. این دستگاه ها بسیار کم مصرف هستند و تأمین انرژی لازم برای استفاده از آن ها هزینه بسیار کمی دارد. این دستگاه صرفاً برای شستن ماشین استفاده نمی شود، بلکه برای رسوب زدایی، لایه برداری و تمیز کردن سایر سطوح نیز کاربردی است.

انواع پمپ کارواش صنعتی

پمپ های صنعتی انواع متنوعی دارند که روش کار و سازوکار طراحی هر یک از آن ها با یک دیگر تفاوت دارد. پمپ های صنعتی به دودسته کلی تقسیم می شوند. یکی پمپ جا به جایی مثبت و دیگری پمپ جا به جایی سانتریفیوژ است. پمپ جا به جایی مثبت به این صورت عمل می من که مقدار مشخصی آب را در خود حبس می کند و سپس به صورت ناگهانی آن را آزاد می کند که سبب می شود آب با فشار بسیار زیادی از دستگاه خارج شود. از جمله انواع پمپ جا به جایی مثبت می توان به پمپ پیستونی، دنده ای و دیافراگمی اشاره کرد. اما پمپ جا به جایی سانتریفیوژ به این صورت است که در آن پرره هایی وجود دارند که با سرعت بسیار بالایی می چرخند، آب وارد این پرره ها شده و با سرعت بسیار زیادی به سمت خروجی دستگاه هدایت می شود. از مهم ترین پمپ های سانتریفیوژ می توان به پمپ های کف کش، لجن کش و خانگی اشاره کرد.

موارد مصرف پمپ کارواش صنعتی

این دستگاه ها به خاطر ویژگی هایی که دارند برای شست وشوی بسیار از سطوح و مکان ها قابل استفاده می باشد. اصلی ترین کاربرد این دستگاه ها در کارواش ها و برای شست وشوی ماشین ها است. اما علاوه بر آن از پمپ کارواش صنعتی می توان برای شستشوی شیشه نیز استفاده کرد. همچنین از آن برای تمیز کردن نمای خارجی ساختمان نیز استفاده می کنند. از آنجایی که این محصول فشار آب زیادی دارد، برای تمیز کردن و شستن حیاط یا محیط جلوی درب خانه نیز قابل استفاده است.

 

نتیجه گیری

پمپ کارواش صنعتی یکی از بهترین تولیدات صنعتی در راستای کاهش میزان مصرف آب بود. این دستگاه به طور گسترده در کارواش ها برای شست وشوی ماشین به کار می رود ولی این تنها کاربرد آن ها نیست. پمپ کارواش صنعتی انواع متفاوتی دارد و برای شستشوی نمای بیرونی ساختمان، شیشه و دیگر سطوح نیز به کار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *